Samorząd województwa zachodniopomorskiego szykuje się do kolejnego etapu wdrażania Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. W planach jest pętla Berlin – Szczecin – Kołobrzeg, Trasa Doliny Rzeki Płoni czy odcinek Trasy Wału Pomorskiego.
Urząd Marszałkowski Woj. Zachodniopomorskiego informuje, że region ten wdraża unikalną w skali kraju i Europy koncepcję budowy sieci tras rowerowych. Jej pierwszy etap to ponad 1100 kilometrów. Obejmuje długodystansowe szlaki: Velo Baltica, Blue Velo, Trasę Pojezierzy Zachodnich, Stary Kolejowy Szlak i Trasę wokół Zalewu Szczecińskiego. Gotowych jest już w sumie 630 km, a w fazie realizacji ponad 250 km.
– Nasza sieć tras będzie miała docelowo 1500 kilometrów. Planujemy teraz między innymi stworzenie urokliwej Trasy Doliny Rzeki Płoni. Natomiast we współpracy z niemieckimi samorządami chcemy zbudować i promować trasę Berlin – Szczecin – Kołobrzeg, która ma przeogromny potencjał – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.
Trasa, która połączy stolicę Pomorza Zachodniego, stolicę Niemiec i popularny nadbałtycki kurort, będzie miała formę pętli. Południowa odnoga prowadzić będzie przez Siekierki, Trzcińsko-Zdrój, Myślibórz, Barlinek, Choszczno, Drawsko Pomorskie (wspólny przebieg z Trasą Pojezierzy Zachodnich), a od Złocieńca do Kołobrzegu włączy się w Stary Kolejowy Szlak.
Północna odnoga ma przebiegać przez polsko-niemiecką granicę w okolicach miejscowości Pargowo, a dalej przez Szczecin, Stepnicę, Golczewo, Gryfice, Gościno. Przy czym na odcinku Stepnica – Skrzydłowo k. Rymania wymagała będzie budowy od podstaw.
Oprócz trasy Berlin – Szczecin – Kołobrzeg mają powstać również:
- Trasa Zwiniętych Torów na odcinku Świdwin – Połczyn-Zdrój – Barwice, Grzmiąca
- Trasa Pałaców i Zamków na odcinku Koszalin – Polanów
- Trasa Doliny Regi i Drawy na odcinku Gryfice – Mrzeżyno
- Trasa Wału Pomorskiego na odcinku Marszewo – Polanów
- Trasa Doliny Rzeki Płoni (z Barlinka do Szczecina).