Zainteresowanie Polaków bonem turystycznym w końcówce jego obowiązywania przerosło oczekiwania branży. W ostatnich trzech dniach polscy turyści dokonali trzy razy więcej rezerwacji niż przez cały styczeń i luty tego roku – wynika z analizy właściciela platformy Nocowanie.pl.
– To dowód na to, jak bardzo potrzebny jest „nowy bon”. Zarówno turystom, jak i branży, przed którą wizja utrwalenia spadków, które obserwowaliśmy w ostatnich miesiącach – podkreślają eksperci.
Bon turystyczny zakończył działalność w rekordowym stylu. Jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl w ostatnim dniu obowiązywania bonu – 31 marca – Polacy złożyli ponad sto razy więcej rezerwacji niż średnio dziennie w styczniu, lutym i pierwszej połowie marca. W okresie 29-31 marca dokonano trzy razy więcej rezerwacji niż przed dwa pierwsze miesiące roku.
Liczba aktywnych rezerwacji z wykorzystaniem bonu w marcu 2023 roku to ponad 25% rezerwacji za cały 2022 rok.
– Już wcześniej można było mówić o dużym sukcesie programu, ale właśnie teraz widzimy, jak ogromną może być pomocą dla turystów i branży, osłabionych sytuacją gospodarczą, inflacją i spadkiem realnych płac – mówi Tomasz Machała, członek zarządu grupy Szallas, do której należą serwisy Nocowanie.pl i Noclegi.pl.
PAP Media Room / Nocowanie.pl